">
Adatkapu - Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság
Az Adatkapu a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság egységes adat- és dokumentumbekérő felülete, amelynek használatához nem szükséges egyéb alkalmazást telepíteni.
Az érintett adatok magas biztonságú kezelése érdekében a rendszerhez való hozzáférés csak ügyfélkapus viszontazonosítással lehetséges. A szolgáltatást csak a rendszerben regisztrált szolgáltatók vehetik igénybe. A regisztráció sikeres bejelentkezést, majd az első alkalommal történő viszontazonosítást követően a "Regisztráció kezdeményezése" linkre kattintva végezhető el.
Kulcsszavak: adatkapu, NMHH, adatszolgáltatás
Az adatszolgáltatás folyamata:
- A Képviselő regisztrálása után a szolgáltató automatikusan értesítést kap adatszolgáltatási kötelezettségéről.
- A Képviselő igény szerint további felhasználókat adhat meg a szolgáltató képviseletében, de az adatszolgáltatást maga a Képviselő is el tudja látni.
- Az űrlapkitöltő felhasználók ügyfélkapus vagy elektronikus aláírási tanúsítvánnyal történő azonosítás után vehetik igénybe a cégük részére dedikáltan előkészített kitöltendő űrlapokat.
- A felhasználó az űrlap kitöltése után a hitelesített dokumentumot beküldi, ezzel eleget téve az adott adatszolgáltatási kötelezettségnek.
- A hatóság első lépésben fogadja a beküldött űrlapot, majd időbélyegzővel látja el. Az űrlap beküldésekor egy "érkeztetőszám" generálódik, amely a sikeres beküldés után automatikusan megjelenik a beküldést kezdeményező felhasználó képernyőjén is. Ezt a számot a rendszer automatikusan elhelyezi a beküldött űrlap-példányon a beküldés pontos idejével együtt.
- Az érkeztetés után a hatóság megvizsgálja a beküldő azonosítóját a rendelkezésére álló jogszabályi határidőket figyelembe véve.
- Az érkeztetett űrlap iktatásra kerül a hatóság ügyiratkezelő rendszerében, az iktatószámot a rendszer szintén automatikusan elhelyezi a beküldött űrlap-példányon.
- Mind az "érkeztetőszám", mind az "iktatószám" egyértelműen meghatározza a beküldött űrlapot, így a szolgáltató bármelyikre hivatkozhat a hatósággal történő egyeztetés során.
- A hatósági ügyintézés során, ha pontatlan, vagy hiányos űrlapot küld be a szolgáltató, a hatóság hiánypótlásra szólíthatja fel. Erről határozat készül, amelyet a rendszer a biztonságos tárhelyen helyez el. A rendszer minderről értesítést küld a felhasználó által megadott elektronikus levélcímre, a határozat elérhetőségét elektronikus hivatkozás formájában megadva. A biztonságos tárhelyre elhelyezett dokumentumo(ka)t csak annak címzettje veheti át, más nem férhet hozzá.
- Hiánypótlás során nem kell a teljes űrlapot újra kitölteni, hanem a korábban beküldött űrlap kiegészíthető.
Ügyfélszolgálat:
E-mail: info@nmhh.hu
Telefon: (06 1) 468 0673
Tájékoztató a rendszer működéséről
NISZ ZRT.