A címjogosult és a postafiók bérlője elektronikus azonosítást követően elektronikus kapcsolattartás útján előzetesen nyilatkozhat arról, hogy a cím (címhely vagy postafiók) értesítési címként történő nyilvántartását nem kívánja biztosítani, illetve az előzetes nyilatkozatát vissza is vonhatja.
Bármely természetes személy igényelheti elektronikus azonosítást követően elektronikus kapcsolattartás útján a nyilvántartásban szereplő címének értesítési címként történő bejelentésének tiltását vagy a tiltás visszavonását.
Az elektronikus ügyintézést a Központi Azonosítási Ügynök (röviden KAÜ) szolgáltatáson keresztül veheti igénybe, tehát
szükséges rendelkeznie.
A nyilatkozatát elektronikus azonosítást követően elektronikus kapcsolattartás útján is megteheti. A kérelmet kizárólag saját nevében és saját regisztrációján keresztül azon értesítési cím tekintetében terjesztheti elő, amely esetén a nyilatkozattételi jogosultsága fennáll.
Amennyiben a kérelem, valamint a hatóság rendelkezésére álló adatok alapján a tényállás tisztázott, az ügyintézési idő 8 nap, ennek hiányában 60 nap. A határidő számításának kezdőnapja a kérelem beérkezését követő nap.
Az értesítési cím bejelentésének előzetes tiltása vagy az előzetes tiltás visszavonása iránti eljárás illeték- és díjmentes.
járási hivatal
A járási hivatal döntése ellen a fővárosi- és megyei kormányhivatalhoz lehet fellebbezéssel élni. A fellebbezést a döntés közlésétől számított tizenöt napon belül az azt meghozó hatóságnál lehet előterjeszteni.
2016. évi CL. törvény az általános közigazgatási rendtartásról
1992. évi LXVI. törvény a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról
146/1993. (X. 26.) Korm. rendelet a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. törvény végrehajtásáról
EKTFO