A munkáltatóknak a munkaviszonyok létesítésének és megszűnésének tényét - egyéb adatok mellett - az állami adóhatóság felé kell jelenteniük elektronikus úton az erre a célra rendszeresített nyomtatványon.
A bejelentést a munkáltatóknak kell megtenni.
A munkáltató a Nemzeti Adó- és Vámhivatal által rendszeresített nyomtatványon (T1041) tud bejelentést tenni elektronikus úton.
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal 18T1041-es nyomtatványa
A bejelentés megtétele illetékmentes
Nemzeti Adó és Vámhivatal
Nemzetgazdasági Minisztérium
Milyen esetekben kell bejelentést tenni:
-ha új biztosítási jogviszony létesül,
-ha a biztosított jogviszonya megszűnik,
-ha a biztosított szünetelteti a jogviszonyát,
-ha a biztosított befejezi jogviszonyának szüneteltetését,
-ha egynapos a szünetelés,
-ha adott jogviszony keretében a biztosított munkaköre (FEOR-kódja) megváltozik,
-ha a biztosított heti munkaideje megváltozik
-ha a jogviszonynak egyszerre több adata változik meg,
-ha a jogutódláskor vannak tovább foglalkoztatottak,
-ha a jogelőd kifizetőnél, munkáltatónál korábban fennálló biztosítási jogviszonyok bejelentése vagy javítása (ún. visszamenőleges korrekció) történik,
-ha munkaügyi jogutódlásnál a részleg átvételével az új munkáltató (a jogutód) átveszi , tovább foglalkoztatja az alkalmazottak meghatározott körét.
2017. évi CL. törvény az adózás rendjéről
NAV